Wybór najlepszej strategii pozycjonowania sklepu internetowego

Wybór najlepszej strategii pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów on-line i innych serwisów to pojęcie uwzględniające różnego rodzaju działania. Strategie pozycjonowania mogą wyglądać różnie - w zależności od konkretnych oczekiwań i wymagań klientów, specyfiki danego biznesu, pozycji na rynku i w wyszukiwarce Google konkurentów danej firmy oraz pożądanych efektów związanych ze sprzedażą czy ruchem na stronie. Obecnie nie wystarczy już nagromadzenie treści ogromną ilością fraz kluczowych, pobieżna optymalizacja oraz hurtowe linkowanie. Roboty Google stawiają współcześnie o wiele bardziej rygorystyczne wymagania sklepom on-line, a bogaty rynek e-commerce wpływa zasadniczo na walkę o klientów i pozycjonowanie witryn.

Etapy tworzenia strategii pozycjonowania

W agencji interaktywnej Argonium tworzenie najlepszej dla danego biznesu e-commerce strategii pozycjonowania odbywa się w kilku krokach. Właściciele sklepów on-line, którzy nie mają pojęcia "Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?", mogą powierzyć to zadanie profesjonalistom zajmującym się jednocześnie realizacją wcześniej opracowanego planu. Strategia pozycjonowania stworzona przez specjalistów pracujących w agencji interaktywnej Argonium traktuje jako priorytet oczekiwania klienta.

Jej opracowywanie odbywa się zazwyczaj w kilku etapach. Są to:

  • rozmowa z klientem - może odbywać się w formie osobistej lub zdalnej. Ma na celu określenie przez klienta jego oczekiwań oraz wymagań, jak również omówienie specyfiki działalności sklepu on-line wraz z jego grupą docelową;
  • poznanie konkurencji - podczas tworzenia strategii pozycjonowania nie wolno pominąć analizy rynku i pozycji konkurencyjnych firm, ponieważ mają one wpływ na nasze możliwości działania;
  • sformułowanie jasnych celów strategii - chyba każdy plan musi mieć wyznaczone cele. Klienci chcą zazwyczaj uzyskać jak najszybsze, widoczne efekty, z tej przyczyny specjaliści w Argonium proponują najczęściej skupienie się w pierwszej kolejności na prostych słowach kluczowych, które nietrudno wypozycjonować. Po osiągnięciu łatwych w realizacji celów można przechodzić do tych trudniejszych do wykonania i wymagających podejmowania długofalowych działań;
  • prace nad strategią - etap ten możemy traktować jako właściwy, ponieważ w tym momencie ustala się całościowy plan działania;
  • prezentacja strategii - po opracowaniu strategii jest ona prezentowana klientowi w celu jej zatwierdzenia oraz w razie wątpliwości wyjaśnienia poszczególnych podpunktów lub ich ewentualnej zmiany. Bardzo często na etapie tej rozmowy ustala się szczegółowe zasady współpracy agencji z klientem i sposób zdawania raportu z przeprowadzanych działań oraz uzyskiwanych wyników.


Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego przebiega w oparciu o precyzyjny plan działania i jasno wyznaczone cele. Pozwala to na monitorowanie i analizowanie skuteczności podejmowanych kolejno działań. W sytuacji gdy nie uzyskujemy od razu pożądanych efektów, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić lub poprawić niektóre podpunkty strategii pozycjonowania.

Opinie (0)

Zobacz firmy

DMD Tonery - zamienniki tonerów

Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Mikron elektronarzędzia MAKITA

Spółdzielcza 10
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5
Argonium Pozycjonowanie sklepów online

Goździkowa 14A/1
35-604 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Na co zwracają uwagę goście hotelowi?

Na co zwracają uwagę goście hotelowi?

Wprowadzenie do Google Search Console

Wprowadzenie do Google Search Console

Jaki piec wybrać do cukierni?

Jaki piec wybrać do cukierni?