Umowa SLA, która określa charakterystykę i poziom usług, jeszcze do niedawna była rzadkością. Teraz jednak coraz więcej firm oferuje tego typu dokument, w odpowiedzi na oczekiwania i wymagania klientów. Zadaniem takiej umowy, jest zagwarantowanie szybkiej reakcji w przypadku awarii serwisu. Problem klienta jest w takim przypadku traktowany priorytetowo i rozwiązywany jest poza kolejnością.
Czym jest umowa SLA?
W teorii umowa SLA jest dokumentem, który określa parametry odnośnie świadczenia usług. W praktyce, jest to dbanie o potrzeby klienta oraz realizacja zadań na najwyższym poziomie. Umowa SLA zawsze współwystępuje jako element innej usługi. Solidne i profesjonalne firmy, takie jak Argonium, często oferują wraz z umową hosting, czy administrację stron www. W ten sposób obsługa serwisu jest całościowo po stronie agencji, a klient może wówczas zyskać więcej czasu na inne działania. Umowa zapewnia szybkie usunięcie nieprawidłowości w działaniu systemu, a nawet może im przeciwdziałać. Dzięki temu firma nie ponosi strat i nie traci zaufania swoich klientów.
Co zapewnia umowa SLA?
Umowa SLA powinna przede wszystkim zawierać informacje o zakresie działania. Wykonawca musi zdefiniować czego klient oczekuje od danej usługi, aplikacji lub systemu i zastanowić się, co można mu zaproponować. Należy przy tym pamiętać, że wymagania odnośnie gwarantowanego poziomu usług muszą być dostosowane do możliwości technicznych. Często oczekuje się od umowy SLA, że zagwarantuje ona dostępność wsparcia przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu.
Oczywiście są firmy, które są w stanie to zapewnić, jednak może się okazać, że koszt takiej umowy SLA przerośnie możliwości finansowe. Przed zawarciem umowy SLA warto przeanalizować, w jakim czasie serwis musi być dostępny. Musi zostać zawarty w dokumencie czas reakcji reakcji na zgłoszenie, który z uwagi na charakter usługi powinien być jak najkrótszy. W przypadku awarii liczy się każda minuta. Oprócz czasu reakcji w umowie wskazuje się także czas, w jakim firma zobowiązuje się naprawić dany problem. Więcej znajdziesz tutaj: http://www.jak-jest.pl/aktualnosci/dlaczego-umowa-sla-jest-tak-wazna.html
2021-09-01 17:00:10
Adres IP:
*.*.*.107
2020-04-16 07:28:55
Adres IP:
*.*.*.103
2020-04-11 21:17:01
Adres IP:
*.*.*.37
2020-04-10 11:26:41
Adres IP:
*.*.*.71
2020-04-09 13:53:42
Adres IP:
*.*.*.96
2020-03-07 10:27:09
Adres IP:
*.*.*.59
2019-12-21 08:15:36
Adres IP:
*.*.*.60
2019-09-11 19:18:27
Adres IP:
*.*.*.107
2019-03-15 09:36:07
Adres IP:
*.*.*.87
2019-02-27 09:25:44
Adres IP:
*.*.*.50
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-09-15 11:14:46
Adres IP:
*.*.*.73